Thursday, April 23, 2009

Proses Berpindah Ke Rumah Baru

2-3 hari ni sibuk sikit dengan urusan nak berpindah ke rumah baru. Masuk ni, dah 6 kali aku berpindah randah. Paling sempoi aku pernah pindah, masa kat Chennai dulu iaitu dari T. Nagar nak pindah ke R.A Puram. Kami cuma sewa 2 buah Qualis (macam Pajero tu) & 1 auto. Barang2 sume kami sumbat dalam Qualis & kami anak beranak naik auto. Maklum le...barang kami tak banyak mana masa tu. Angkut kain baju, barang2 dapur & harta benda kami yang tak seberapa. Masa tu kami tak de apa2 perabot pun. Sumenye tuan umah punye.


Paling dasyat kami pindah, masa dari Chennai (R.A Puram) nak balik ke Malaysia. Masa tu kami dah beli macam2 perabot (tak la banyak mana pun. Cuma sofa, fridge, washing machine, TV cabinet & aku punya workstation je). Fridge & washing machine tu pun sebenarnya terpaksa beli sebab yg tuan umah punya asyik rosak je. Masa dia bagi kami tu pun dah rupa nak roboh. Bila barang2 dah sampai kat umah kami kat Malaysia, umah ni penuh dengan kotak kat setiap sudut. Sampaikan aku tak tau nak mula mengemas kat mana. Tapi Alhamdulillah, akhirnya sumenye selesai. Itupun aku suruh packersbukak benda2 besar je. Kalau dorang bukak sume, lagi aku pening kepala.


Kali ni, kami pindah guna khidmat packers gak. Tak larat rasanya aku nak buat sengsorang. Nak mengangkat barang turun naik tangga. Mau semput aku dibuatnya. Dah la baru buat D&C. Nasib baik la hubby aku bermurah hati nak mendermakan duit dia kat packers tu. Hehehe...

Setakat ni aku cuma dah pack baju2 kami je. Yang lain2 biarlah packers yang buat. Nanti tak berbaloi plak kami bayar kat packers. Hehehe...

No comments: