Monday, May 25, 2009

Is Dah 6 Tahun.

19 hb May hari tu genap umur Is 6 tahun. Dah besar anak sulung aku rupanya. Hehehe....mana nak rasa, selama ni aku layan Is macam baby. Disebabkan dia lemas masa lahir, sampai sekarang ni dia masih tak mampu untuk berjalan, duduk, bercakap apatah lagi untuk menguruskan diri dia sendiri. So, segala2 nya harus bergantung pada orang lain.

Walau macamana sekali pun keadaan dia, aku & hubby tetap terima ketentuan Allah. Tipu lah kalau aku kata tak sedih bila tengok keadaan dia. Tapi ada lagi kanak2 yang lebih teruk keadaannya dari Is. Sekurang2nya dia boleh melihat, mendengar, makan tanpa perlu menggunakan tiub (Is cuma boleh makan semi-solid food), senyum, gelak, menangis. Mungkin ini salah satu dugaan untuk kami sekeluarga.
So, pada malamnye, kami sekeluarga celebrate birthday Is. Aku cuma buat dadih, caramel & chocolate cake. Yang terlebih excited mestilah si Abil. Tak sabar2 nak potong kek walaupun bukannya birthday dia. Hehehe....

Kek, caramel & dadih...

Mata Abil sentiasa kat kek. Hehehe....

Sebenarnya aku nak letak gambar Is dari kecik sampai sekarang. Tapi kena tunggu aku scan dulu gambar2 masa Is kecik. Maklum le...masa tu aku mana ada digital camera. Yang ada dalam pendrive aku tu cuma gambar2 masa Is dah besar. So, korang tunggu lah entry aku yang seterusnya.


4 comments:

umi_e said...

Selamat hari lahir buat Is... semoga Is ya...

Fieza said...

Thanks K.E.

Anonymous said...

Kros pun doakan agar Is menjadi anak yg soleh dan dpt berbakti kpd kedua ibubapanya bila besar nanti...Tahniah juga buat fieza krn begitu tabah menjaga anak istimewa...muga-muga ketabahan mu sekeluarga diberkati ALLAH SWT.
Hepi beddey buat Is sayang...

Fieza said...

Kros, thanks. Tima kasih juga sbb sudi jenguk blog Fieza ni.