Saturday, July 25, 2009

Puding Roti Marble

Hari Khamis lepas, aku tergerak hati nak buat puding roti marble. Resepi ni disumbangkan oleh hana6877 di Myresipi. Bukannya apa, teruja tengok corak belang2 tu. Kebetulan plak, nak menghabiskan stock roti yang dah nak expired.

Aku start buat puding ni pun dah dekat pukul 10.30 malam. Nak buat siang, susu cair tak de plak. So, aku suruh hubby aku belikan masa dia balik dari office. Aku malas nak start enjin kereta semata2 nak beli susu cair. Banyak tenaga diperlukan. Hehehe....



Sekarang ni aku tau la macamana nak buat corak belang2 tu. Orang lain dah
berzaman tau, aku ni baru terkedek2 nak belajar. Tapi lebih baik lambat daripada tak tau langsung kan?

So, hari Jumaat aku bawak sikit untuk konco2 aku kat kedai. (Sapa lagi kalau bukan adik pompuan & abang aku 1 family). Sekarang ni aku rajin bawak anak2 lepak kat kedai abang aku. Bukannya apa, at least Abil & Is boleh berkawan & bermain dengan anak abang aku yang kecik tu. Kalau dok kat umah, ada je benda yang Abil buat yang boleh membuatkan ibu dia ni hangin satu badan.

Hari ni, aku terima tempahan puding roti marble ni dari kakak ipar aku & adiknya. Dia nak hari Jumaat depan. Hehehe...rezeki, rezeki. Alhamdulillah....ada masyuuuuuk.

No comments: