Tuesday, August 18, 2009

Morning Walk At Putrajaya

Sabtu lepas, kami sekeluarga balik ke Puchong. Hari Ahadnye, kami bercadang untuk pergi 'morning walk' kat Putrajaya. Setiap hari Ahad, memang adik ipar aku Imah akan bawak mak & bapak mertua aku untuk gi jenjalan kat Taman Botani, Putrajaya. Untuk jaga kesihatan la katakan....

So, pagi Ahad tu, kami pun bersiap dengan bekal mee goreng & air teh. Lepas jenjalan nanti boleh la makan2 plak. Hala tuju kami yang pertama ialah Taman Botani. Paling kelakar tengok gelagat si Abil. Punya bersemangat dia berjogging. Mula2 je. Pas tu mula la dia penat.

Meh kita tengok gambo2 yang sempat aku snap masa kat sana. Mula2 kami gi kat bangunan yang bercirikan senibina ala2 Morocco kalau tak silap aku. Sekali tengok macam ala2 Taj Mahal la plak (hehehe...aku sendiri tak pernah gi Taj Mahal walaupun dok India 3 tahun setengah). Senibina nya unik & menarik. Yg paling aku suka tengok, air pancut tu. Kolam dia pun biru je. Bak kata orang, sejuk mata memandang. Tapi nak masuk bangunan yang kat belah dalam, kena beli tiket. Kami tak beli pun. So, tak boleh la masuk.




















No comments: