Thursday, January 8, 2009

Mari Mendeco Cake....

Meh la cuci mata dgn hasil deco aku yg tak seberapa. Ada yg aku buat sblm aku gi bljr, & ada yg aku buat lps aku gi bljr.

Sebelum....deco pun yg simple2 je. Tak de munge2. Hias dgn buah2 je kat atasnya.


Deco pertama - buttercream pun cair semacam je.


Percubaan kali ke-2. Blh tahan la.


Bila dah OK, buat utk birthday hubby.


Yg ni senang je. Tuang je dgn chocolate ganache.


Yg ni plak gabungan choc. ganache & buttercream. Pas tu tepek je bunga wafer kat atas dia. Utk birthday adik & anak sedara.


Yg ni buat sblm gi deco class.

Slps.......tiap kali buat kek mesti ada bunga ros. Bukannya apa, sambil tu nak practice.


Buat sempena Aildiladha...


Yg ni buat utk bwk blk Btg Kali. Saja nak tunjuk kat mak yg anak dia ni dah pandai deco cake. Hehehe....


Ni sesaja je buat. 1/2 adunan buat kek bulat, 1/2 adunan lg buat cupcake.


Cuba2 nak deco cupcake.


Buat utk birthday 3 org adik ipar yg lahir dlm bln 12.

No comments: