Monday, August 3, 2009

Balik Kampung

Hari Sabtu lepas, kami sekeluarga balik ke rumah mertua aku di Puchong. Kira balik kampung di bandar la ni. Belah petangnya, aku dan adik ipar aku, Imah pegi ke Bake with Yen. Kononnya nak buat roti petang tu. Tak sudahnya, lain yang dirancang, lain yang jadi. Tak jadi buat roti, kami buat chocolate.



Sebenarnya masa kat India dulu aku ada belajar buat chocolate. Tapi dah lama sangat. Resepinya pun ntah ke mana aku letakkan. Masa sibuk pindah dari Chennai sume resepi aku letak dalam 1 envelope. Tapi sampai sekarang belum jugak jumpa. So, aku main ingat2 je step yang kena buat.

Alhamdulillah, menjadi gak chocolate tu. Bukan susah pun. Double boil, pas tu tenyeh2 atas marble, kemudian masukkan dalam mould. Pas tu letak kacang & biar dia mengeras. Itu apa yang aku belajar kat sana la.


Hari Ahad plak, aku dan hubby pegi kenduri kawin kat Masjid Wilayah dekat dengan office dia. Member satu office hubby kawin. Nama dia Saadah. Aku dengar citer, suami adda ni pandai buat kek. Masa kami sampai tu, tak ramai lagi member Matrade yang datang. Kami sampai sana dalam pukul 12.30 tengahari. Mungkin yang lain datang lewat. Kami duduk 1 meja dengan Fifi yang juga baru je melangsungkan perkahwinan bulan lepas.

Pengantin lama & pengantin baru. Hahaha....


Pengantin baru & pengantin terbaru.


Sempat lagi nak ambik gambo cake & cupcake..

Ni plak gambo si Abil tengah makan nasi sendiri. Ntah berapa banyak la yang masuk ke mulut dan berapa banyak pulak yang jatuh.










2 comments:

Anonymous said...

hamboi-hamboi dh pandai mkn sendiri yek, cutenya dia.Kalu la abg Is bole duduk cenggitu lagi ler meriah yek...
Hah ok lah tu fieza terer buat ceklat, beli ceklat compund ke couv.?

Fieza said...

choc. compound K.Ros. Main belasah je sbb resepi yg org tu bg tak jumpa2 sampai skrg. Tapi step2 dia masih ingat.Itu pun tepi2 coklat tu tak trim. Tu yg nmpk kepala ikan dia mengembang semacam je. Utk mkn sendiri je.