Monday, February 16, 2009

Kehidupan Di Chennai...

Bebaru ni aku dpt contact semula senior2 satu kolej dgn aku masa kat ITM Segamat dulu iaitu K. Nora, K. Ira & K. Ida. Kami sume memang rapat. Aku memang dah lama lost contact dgn diorg especially roommate aku, K. Nora yg berasal dr Manir, Terengganu.

Dia mintak supaya aku tempek gambo masa kat Chennai dulu. Sebenarnya, masa kat sana, aku tak de la banyak berjalan. Bukannya tak suka, tapi memang kat sana tak banyak tmpt yg menarik utk dilawati. Kat sana hobi aku shopping, shopping & shopping. So, utk tidak menghampakan dia, aku tepek la gambo2 yg ada. So....layan je la ek.

Leela & suami, Mejar Maniam (terlindung di blk pokok tebu) bersama student Malaysia semasa perayaan Pongal.

Tengah tunggu nasi beriani di Hotel Blue Diamond ( Hotel ni Muslim punya)

Lepas pekena nasi beriani, kita gi shopping kat Big Bazaar (ala2 Tesco).

Kami berkesempatan gi buat lawatan Cik Kiah ke set penggambaran. Baru lah aku tau mcmana keadaan sebenar bangunan2 yg diorg buat filem tu. Tp tak sume filem gunakan set tu. Mungkin dolu2 diorg guna la. Skrg ni diorg guna bangunan sebenar. Sempat jugak aku ambik gambo dgn hero filem bernama Bharat & 2 org lg pelakon yg aku tak tau pun nama diorg sbb tak glamour sangat. Si Bharat ni ada berlakon 1 filem yg bertajuk Khadal (cinta). Aku sanggup cari CD citer tu. Sayangnya, aku tak jumpa CD dlm bhs Tamil. Yg ada cuma dlm bhs Telugu. Dah la tu, tak de subtitle. Tapi aku layan jugak. Memang meleleh la air mata aku tngk filem tu walaupun aku tak faham apa yg dia ckp. Hehehe...


Gambar2 ni masa keluarga hubby aku dtg melawat kami kat Chennai. Sempat la berposing dgn autorickshaw kat dpn bangunan apartment aku tinggal. Pas tu aku bawak diorg melawat muzium yg jauh sangat bezanya dgn muzium kita. Bayaran masuk mahal. Utk foreigners bayaran masuk lbh kurang RM20 seorg. Kalau org tempatan cuma bayar tak sampai RM1. Bila masuk, rasa rugi sangat sebab tak berbaloi dgn harga yg kita bayar. Selain drpd tu aku bwk diorg gi tngk pantai Marina Beach yg dikatakan ke-2 terpanjang di dunia. Sblm diorg blk, kami bwk diorg gi Mahabalipuram. Kat situ pun bayaran masuk sama mcm nak masuk muzium. Ambik sorang tourist guide yg berpakaian ala2 mamak tu pun kena bayar sama. Sempat la kami berposing dpn batu bulat kat atas bukit tu. Bayangkan la kalau batu tu bergolek masa kami tngh ambik gambo. Mau bertempiaran lari.


Ni plak gambo masa parent aku gi sana. Kami bwk diorg gi shopping, Marina Beach & VGP theme park. Maklum le...mak aku ni bukannya larat kalau aku nak bwk tmpt2 mcm Mahabalipuram tu. Masa kami gi VGP tu, cuaca mula2 elok cerah. Bila kami dah nak blk, hujan la plak. Terpaksa la berehat sementara nak tunggu hujan berhenti. Bpk aku sempat la berposing dgn 'org tinggi' kat situ. Siap peluk2 lg. Pantai yg kat blkg aku tu tak blh mandi sbb ombaknya terlalu kuat.


Gambar2 di bwh ni semasa kami 4 beranak gi jenjalan ke MGM theme park. Bukannya best sangat pun sbb tmptnye tak terjaga sangat. Aku rasa mcm gi funfair pun ada gak.


Ni plak gambar2 masa kami sekeluarga bersama parent in law aku gi Pondycherry yg tlh ditukar nama ke Puducherry. Nama je tukar. Org2 nye tetap sama. Hehehe...

No comments: