Wednesday, March 11, 2009

Project Yg Tertangguh.

Sejak aku balik Malaysia, project embroidery (aari & zardosi) aku terus terperuk je. Dah 2-3 kali aku bawak keluar. Konon2 nak sambung la. Tapi tak sudahnya, aku simpan balik kat dalam bilik. Mood tu tak sampai lagi. Bukan saja mood, tapi bila memikirkan yg 'assistant' aku yg memang tersangat la rajin nye nak menolong tu, aku pendamkan aje niat nak sambung balik project tu. Nanti tak pasal2 habis rosak sumenye.

So, masa internet aku 'kong' ari tu, memang aku ambik kesempatan nak sambung balik project embroidery yang terbengkalai. Bukan saja aku dapat siapkan project yg separuh siap tu je, malah aku berjaya jugak siapkan satu lagi design dlm masa 2 hari.

Haa... ni lah design embroidery yg terbengkalai sekian lama tu. Yg ni kawan tempah sebab dia tengok bag yg aku buat untuk project embroidery untuk dapatkan certificate tu. Sebelum ni pun aku dah tunjuk gambar yg separuh siap. Alhamdulillah, skrg dah betul2 siap. Cuma belum jadi bag je.


Yg ni plak design terbaru yg aku berjaya siapkan dlm masa 2 hari. Kena buat time bebudak ni tido je. Kalau tak, harus ada assistant yg tak diundang. Utk buat ni aku melilau pi cari minyak tanah. Dulu2 senang dpt kat kedai runcit. Rupanya sekarang ni bukannya mcm dulu. Tapi aku berjaya gak jumpa kat hardware dekat dgn umah aku.

Lepas ni aku cuma perlu jahitkan jadi bag aje. Ntah bila mood nak menjahit tu datang aku pun tak tau. Yg pastinya, sampai sekarang mesin jahit aku tengah dok sedap berselimut. Bila la agaknya dia nak bangun bersenam ek. Hehehe...

No comments: