Tuesday, March 10, 2009

Tag Dari K. Hunny

Ni dapat homework dari K. Hunny plak. Baru ingat nak relax sbb dah banyak buat entry untuk hari ni. Peraturannya.....

1. ambil gambar peti ais
2. ceritakan segala yang ada yang melekat luar dan dalam
3. jenama
4. tag orang lain pulak...

Ni gambo peti ais kat umah aku. Sebelum ni aku ada peti ais 1 pintu. Tapi disebabkan aku nak pindah India masa tu, kami tinggalkan je peti ais tu kat sini & peti ais tu berpindah dari 1 tangan ke 1 tangan yg lain. Peti ais ni kami beli masa kat India. Brand Haier. Peti ais ni bhgn fridge nye kat belah atas & freezer nye kat belah bwh.

Kat bahagian luar pintu hadapan hubby aku lekatkan calendar yg ada waktu sembahyang. Senang sebab peti ais ni depan bilik air. Hehehe.... Kat sebelah dinding tepi plak aku lekatkan resepi yg aku nak buat. So, sesambil buat kek atau kuih, aku just toleh & rujuk pada resepi yg aku lekat kat tepi peti ais tu. Mudah kan?

Ni plak apa yg ada dalam peti ais aku. Macam2 ada. Kat bahagian atas, stock telur & butter mesti ada. Aku rasa tak payah la aku citer panjang2. Korang tengok je la apa yg ada. Hehehe...
Kat bahagian bwh plak, aku simpan segala ayam, daging, ikan & udang. Bekas kuning tu tu aiskrim yg dah berbulan2 dok terperap. Ntah2 dah expired. Aiskrim tak sedap. Tu sebab tak jalan. Atas aiskrim tu, dlm plastik merah, kelapa parut. Aku ni memang suka simpan kelapa parut dlm tu. Tahan lama. Aku pernah simpan sampai dekat sebulan. Tapi still elok.

Oklah. Homework ni aku panjangkan plak kat:
1) Waheedeana
2) Amy yg dok kat German tu.
3) Aziemas
4) Fidadaud
5) K. Mimi

No comments: